poniedziałek, 8 lipca 2019

Dzień 10 - Góry i zamki Walii

Wypłynęliśmy z Irlandii o 2:00 w nocy. Po około trzech godzinach przypłynęliśmy do Holyhead w Walii. Krótka noc dawała nam się we znaki, jednak jechaliśmy dalej. Podążając na południe przejeżdżaliśmy przez miejscowość o najdłuższej nazwie w całej Wielkiej Brytanii - Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch. Nazwa ta oznacza "Kościół Maryi Panny w kotlinie białej leszczyny w pobliżu szybkiego wiru i św. Tysilio w pobliżu czerwonej jaskini". Zatrzymaliśmy się na spacer w miasteczku Caernarfon z najpotężniejszym zamkiem w Walii. Dalej przejeżdżając przez piękny Park Narodowy Snowdonia, nie mogliśmy nie skorzystać z okazji i nie wybrać się, mimo zmęczenia, na wyprawę w góry! Widoki, cisza i spokój na szlaku były warte wysiłku, jednak tego dnia postanowiliśmy wyjątkowo szybciej ulokować się na kampingu, by zregenerować siły. Po drodze zwiedziliśmy jeszcze Harlech Castle, który jest wpisany na listę Światego Dziedzictwa UNESCO (wraz z innymi okolicznymi zamkami np. tym z Cearnarfon).